Hvad er Visual Merchandising?

Hvad er Visual Merchandising?

Hvad er visual merchandising?

I forbindelse med mine kurser og workshops indenfor dekoration og styling, bliver jeg ofte spurgt ‘hvad er visual merchandising?’.

Jeg har forsøgt at definere det herunder.

Hvis du har spørgsmål til VM – er du velkommen til at sende mig en mail ( stine@retailrebel.dk ) — hvis du vil lære at arbejde professionelt med visual merchandising i din virksomhed – så læs mere her >>

Visual merchandising kan defineres som alt det kunden ser, både inde i butik og udenfor

Det skal alt sammen være med til at skabe et positivt billede af en virksomhed, med henblik på at skabe opmærksomhed, interesse, lyst og handling (køb, nyhedsmailtilmelding, ambassadør, loyalitet mv) fra kunden.Visual merchandising giver virksomheden et forspring fra konkurrenterne.

 

Strategisk brugt, kan visual merchandising være med til at opbygge brandidentitet, både overfor produkt og butik.

Visual merchandising sætter rammen for produkter på en æstetisk tiltalende måde, og præsenterer dem på en måde, der ændrer vinduesshoppere (osere) til interesserede – og i sidste ende – købere af produktet.

Hvad er Visual Merchandising?

Et strategisk vigtigt salgsværktøj

Visual merchandising bør være naturlig del af ethvert moderne salgssted (butik, instore løsning, shop-in-shop mv) og er kendetegnet ved at optimere den direkte kontakt mellem produkter og kunder.

VM hjælper kunder til nemt at overskue sortiment og blive inspireret og stimuleret til køb.

VM påvirker kunden til køb, fysisk, mentalt og intellektuelt – uden hjælp fra en sælger.

 

Visual merchandising er et vigtigt værktøj for både detailhandleren og producenten, til at skabe interesse og efterspørgsel hos kunderne.

Det grundlæggende mål for visual merchandising, er et ønske om at tiltrække kunder til et salgssted, for at sælge varer.

 

Visual merchandising er en teknik der også kaldes “Silent Salesman”, og er generelt accepteret i detailhandelen som en faktor der skaber loyalitet i kundemængden og som tiltrækker nye kunder – og gør shopping en positiv, stimulerende oplevelse.

De redskaber der især bruges til VM:

Varepræsentation, dekoration og styling, belysning, skiltning, salgsfremmende skiltning, placering skiltning, inventar mv i både butik og vinduer.

Visual merchandising kursus

Sådan kan Retail Rebel hjælpe:

Retail Rebel holder både foredrag, kurser og workshops om visual merchandising.

Uanset om du ejer en butik og ‘kun’ er dig, eller du er ansat i en butikskæde og skal finde relevant uddannelse, eller du er leverandør til branchen, kan jeg hjælpe dig.

 

Skriv dig på ventelisten:

Velkommen på ventelisten - du hører fra mig så snart der åbnes for tilmelding

Skriv dig på ventelisten:

Velkommen på ventelisten - du hører fra mig så snart der åbnes for tilmelding til Business Lounge

Gør som 1200+ andre retailere

Tilmeld dig Danmarks måske mest konkrete og brugbare nyhedsmail, for dig der vil noget med retail. Spækket med viden, resultater og inspiration, til en branche der gisper efter vejret!

Either you're in - or you're out.

Fedt - velkommen!! Godt nyt på vej til dig.

Skriv dig på ventelisten til Retail Masterclass.

You have Successfully Subscribed!

Skriv dig på ventelisten til Retail Masterclass.

You have Successfully Subscribed!