Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/retailrebel.dk/public_html/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 5917
mere om emotionelle kundetyper - Retail Rebel

Mere om Emotionelle Kundetyper

musthave viden hvis du bevæger dig i detailbranchen

Emotionelle Kundetyper er en form for segmentering – og ja, kassetænkning.

Segmentering har vi arbejdet med i mange år, i detailbranchen, og der findes et utal af segmenteringsmodeller.

Minerva metoden, demografi modeller, markedskompas, forbrugermarkedskort, Gallup kompasset, SMUK – og mange, mange flere. De har alle deres styrker – og svagheder.

Og svaghederne koster os – dig – penge, for det er svaghederne der betyder at vi spilder tid og penge, ved at markedsføre, forretntingsudvikle, produktudvikle mv. for de forkerte – eller for de rigtige, men på den forkerte måde.

Emotionelle Kundetyper segmenteringsmodellen er videnskabeligt og teoretisk funderet. Og det eeeeeelsker jeg!!

Det er ikke baseret på 8000 spørgeskemaer sendt ud til en flok forskellige mennesker, som dybest set har kunnet svare hvad de ville – eller hvordan de opfattede sig selv (hvilket ofte er langt fra virkeligheden). Eller baseret på en ‘guru’s personlige succeshistorier. Eller en salgschef eller bureauejers mening til hvordan ‘tingene’ er.

De Emotionelle Kundetyper er baseret på praksis, erfaringer, undersøgelser og et solidt teoretisk fundament – og det er præcis den sammenhæng der giver så meget mening.

De Emotionelle Kundetyper er baseret på praksis, erfaringer, undersøgelser og et solidt teoretisk fundament – og det er præcis den sammenhæng der giver så meget mening.

For at forskning og teori er interessant og relevant, skal det kunne smeltes sammen med praktisk erfaring og almen viden indenfor feltet. For når det kan det, kan vi blive konkrete og implementere det i alle områder af vores forretning – og hér brillerer de Emotionelle Kundetyper.

De er baseret på en effektiv blanding af teori, praksis og erfaringer.

Det teoretiske fundament udgøres primært af:

TFHT (Hyppocrates) – Emotionsregulering (Jantzen & Vetner) – LIMBIC – BSR Smartagent – Minerva – Identitetsfortællinger (Giddens m.fl.) og ‘Kobling af positive følelser til et bestemt brand/produkt (Dollerup).

Skriv dig på ventelisten:

Velkommen på ventelisten - du hører fra mig så snart der åbnes for tilmelding

Skriv dig på ventelisten:

Velkommen på ventelisten - du hører fra mig så snart der åbnes for tilmelding til Business Lounge

Gør som 1200+ andre retailere

Tilmeld dig Danmarks måske mest konkrete og brugbare nyhedsmail, for dig der vil noget med retail. Spækket med viden, resultater og inspiration, til en branche der gisper efter vejret!

Either you're in - or you're out.

Fedt - velkommen!! Godt nyt på vej til dig.

Skriv dig på ventelisten til Retail Masterclass.

You have Successfully Subscribed!

Skriv dig på ventelisten til Retail Masterclass.

You have Successfully Subscribed!