Detailbranchen har desværre en ringe tradition for at sikre udvikling og uddannelse af medarbejdere.
For mange virksomheder gælder, at videreuddannelse i høj grad er reduceret til leverandør-aftener, messedeltagelse og måske et motivationsforedrag i ny og næ.
Paradoksalt, når branchen er blandt dem der lige nu kæmper allerhårdest for at skabe salg, indtjening, kundeloyalitet
…kæmper for at overleve.
Mangel på udvikling af et af virksomhedens allervigtigste aktiver:
Personerne der tegner virksomhedens daglige virke – ledelse såvel som medarbejdere – betyder at store dele af branchen kæmper unødigt og ufokuseret.
Og at man famler og håber, frem for at vide præcis hvad man skal gøre, hvordan og hvorfor.
Stine Grubbe / Retail Rebel kommer ud og fortæller, motiverer og inspirerer.
Dygtiggør.
Sætter tanker og idéer igang.
Skaber målrettet begejstring og motivation, og giver deltagerne noget at arbejde videre med, hjemme i butikken.
Kendetegnende for de workshops og uddannelsesforløb jeg skaber er, at de er konkrete, hands-on og inkluderer altid ‘næste skridt’.
Så deltagerne kan gå direkte hjem og komme i gang, mens gejsten og energien er der.
Og dét gør en forskel!
Se forslag til uddannelsestemaer herunder.
Visual merchandising, dekoration, styling, trimning
Jeg går ellers ikke ind for kæpheste – men når det kommer til dekoration & styling, bøjer jeg mig ikke:
Dekoration, visual merchandising, styling, dekoratørarbejdet – du må kalde det lige hvad du vil – men du må ALDRIG undervurdere og nedprioritere det.
Ihvertfald ikke hvis du ta’r din butik og dine kunder alvorligt.
Du kan på imponerende kort tid, skabe resultater der forvandler både kundetilstrømning, bundlinje og kundeloyalitet.
Og jeg hjælper med allerstørste glæde dig, dine kolleger, ansatte, medarbejdere og andet godtfolk i gang.
Udbytte: indblik og forståelse for vigtigheden af kontinuerligt arbejde med den fysiske ramme, og viden om de grundlæggende principper.
Læs mere om uddannelse indenfor udnyttelse af den fysiske ramme (visual merchandising & dekoration)
Konceptudvikling
Konceptudvikling følges – hos Retail Rebel – tæt med forretningsudvikling, og bør være et fast element på enhver virksomheds dagsorden. Er du ikke i udvikling – er du under afvikling. Stilstand er ikke en mulighed i en nådesløs, hård branche.
Denne workshop fokuserer intenst på konceptudvikling af dele (eller hele) jeres virksomhed, og tilrettelægges med fokus på specifikke områder af virksomheden.
Områderne er individuelle fra virksomhed til virksomhed, og afklares inden selve workshoppen.
Udbytte: en konkret udviklingsplan, fælles referenceramme og målrettet fokus.
Kundetyper, emotionel profilering (introduktion)
Introduktion til de emotionelle kundetyper.
På denne workshop introduceres deltagerne til den forskningsbaserede segmenteringsmetode ‘Emotionelle kundetyper’.
De lærer hvordan metoden virker og hvorfor.
Deltagerne får et overordnet indblik i hver af de fire kundetyper, og får en tydelig fornemmelse for forskellene i både kundetyperne, og på hvad det betyder for forskellige aktiviteter i bl.a. salgsarbejdet, markedsføring og i forhold til virksomhedens koncept/forretningsmodel.
Deltagerne får desuden indblik i hvilke områder af virksomheden der i særlig grad er relevante at arbejde med.
Udbytte: deltagere på workshoppen går hjem med en god forståelse for den forskningsbaserede segmenteringsmetode ‘Emotionelle kundetyper’. De ved hvorfor og hvordan det virker, og har et indblik i hver kundetype.
Læs mere om hvorfor jeg anbefaler alle mine kunder at arbejde med emotionelle kundetyper >>
Kundetyper, emotionel profilering (i dybden med een kundetype)
I dybden med de emotionelle kundetyper.
På denne workshop går vi i dybden med den forskningsbaserede segmenteringsmetode ‘Emotionelle kundetyper’ og fordyber os en af de fire emotionelle kundetyper.
Deltagerne lærer om kundetypens emotionelle responssystemer, karakteristika og om kundetypens præferencer indenfor bl.a.
/ tekst
/ grafik
/ billeder
/ koncepter
/ butiksindretning
/ websites og webshops
/ sociale medier
Deltagerne får også et værdifuldt indblik i hvad og hvordan man ‘skræmmer’ den relevante kundetype væk.
Efter workshoppen er deltagerne klædt rigtig godt på, til at arbejde selvstændigt videre med den valgte emotionelle kundetype.
Udbytte: deltagere på workshoppen går hjem med et indblik i den forskningsbaserede segmenteringsmetode ‘Emotionelle kundetyper’, en grundig forståelse for den valgte kundetype, og en masse hands-on og konkret viden om hvordan man arbejder med koncept og kommunikation i henhold til kundetypen (se ovenstående områder).
Læs mere om hvorfor jeg anbefaler alle mine kunder at arbejde med emotionelle kundetyper >>
Kontakt mig og lad os tale om hvordan en workshop eller et uddannelsesforløb kan designes, så der skabes salg, motivation, inspiration og engagement i din forretning.
Uddannelsestemaer
/ konceptudvikling af butikker
/ konceptudvikling for leverandører til detailbranchen
/ kundetyper, emotionel profilering (introduktion)
/ kundetyper, emotionel profilering (i dybden med 1 kundetype)
/ visual merhcandising & dekoration
/ salg & service
/ jeres konkrete ønsker
Al udannelse tilrettelægges naturligvis efter jeres konkrete ønsker og behov.
Målgrupper: butiksmedarbejdere & butiksledelse, bestyrelser, markedsudvalg, marketing afdelinger o.lign.
Se yderligere nederst på siden.
PSSSST:
Det er ikke ofte jeg benytter min mailliste – men når jeg gør, forkæler jeg modtagerne.
Din direkte (og eneste) vej til at komme med til festen, er at tilmelde dig her til højre >>