Retail Rebel Masterclass
Sådan får du en stærk butik, større indtjening og loyale kunder der køber (meget) mere.
Det ultimative online-kursus designet til dig, der vil gøre din forretning levedygtig i et marked med svimlende hård konkurrence.
Jeg har i mange år været ude hos mange typer butikker, og rådgivet om mange vigtige elementer i et sundt forretningskoncept; lige fra god og hensigtsmæssig indretning af butikken, til produkt- og sortimentsudvikling, leverandør evaluering og markedsføring. Jeg ser også, at det ofte er de samme fejl og udfordringer, rigtig mange hænger fast i.
Jeg har også – for længst – opdaget at langt de bedste resultater opnås, når jeg ‘får lov’ at få indblik og rådgive omkring alle de områder af forretningen, hvor jeg kan se der bør udvikles og justeres. Det hænger jo sammen, det hele.
Derfor er Retail Rebel Masterclass blevet skabt.
Masterclass er designet til at få dig ført igennem de områder af forretningen som er livsvigtige for forretningens overlevelse.
Masterclass er baseret på mine mange, mange cases, mine erfaringer og indsigter fra nogle af de allerstørste detailvirksomheder i Danmark – og nogle af de helt små.
Ligesom når man skummer fløden af mælken, har jeg trukket alle de gode resultater jeg har skabt hos mine kunder ud.
Jeg har skilt dem ad, analyseret dem og fundet frem til hvad det helt nøjagtigt ér, der har virket, og hvorfor det har virket. At kortlægge på den måde betyder nemlig, at det bliver muligt at ‘gentage succesen’ hos andre. Hos dig og din forretning, for eksempel.
Retail Rebel Masterclass er summen af kardemommen
Et samlet forløb der giver den dig frihed som retning og fokus i forretningen skaber.
Modul 1:
KUNDERNE – begejstrer du dem, eller keder dem ihjel?
Jeg introducerer dig for den kundemodel jeg selv arbejder med når jeg er ude og løse opgaver; emotionelle kundetyper. Emotionelle kundetyper er bl.a. baseret på forskning og teori, og fokuserer på at identificere og kortlægge hvem vores kunder er, når de handler hos dig. Det har nemlig ikke noget med alder, indtægt, bopæl eller andre former for klassisk segmentering.
Fordi…
op til 80% af vores købsbeslutninger er baseret på følelser og mavefornemmelse, og det giver derfor vanvittig god mening at arbejde med – og dette modul introducerer dig for den metode.
Den vil åbne dine øjne for detaljer ved dine kunder du ikke anede var vigtige for salget, og gøre det meget tydeligt hvad du skal bruge tid og penge på. Det vil også give dig et meget konkret overblik over hvilke typer markedsføring der er mest effektive overfor præcis din kundetype.
Det vil også stå meget tydeligt for dig, hvad du gør som får dine kunder til at vende dig og din butik ryggen, og hvad du skal gøre for at skabe loyalitet, købelyst og øget omsætning. Du vil være lige dele motiveret og chokeret over hvor meget der pludselig giver SÅ GOD MENING efter dette modul!! I promise!
Modul 2: BUTIKKEN – det stærkeste kort du har på hånden!
Den fysiske ramme – altså selve butikken – er et af dine allerstærkeste kort, hvis du ellers forstår at udnytte den rigtigt. Hvis ikke, bliver det reduceret til en tung post på budgettet.
Bliv klog på præcis hvad det er du skal gøre i og med butikken. Hvad skal du bruge tid og ressourcer på, og hvad spilder du din tid (og penge) med.
Du bliver samtidig lukket ind i mit skatkammer af et inspirationsarkiv – med kaskader af visuel inspiration, som du frit kan plukke ideer fra, og implementere i din egen butik.
Jeg giver dig værktøjer og tjeklister der gør det nemt og overskueligt for dig, at gennemgå din butik, og planlægge de ændringer du opdager skal til.
Modul 3: PRODUKTERNE – skab det bedste set-up for lige præcis dine kunder
Det optimale sortiment afhænger af din kundetype. Det samme gør hvordan du introducerer nyheder, og hvor tit du skal gøre det. Det betyder også noget i forhold til hvordan du skal monitorere produkterne og planlægge indkøb, messeture og håndtere sælgerbesøg.
De forskellige kundetyper reagerer forskelligt på tiltag som udsalg, rabat og prisnedsættelser, og du vil få øjnene op for, hvorfor du måske har rigtig svært ved at komme af med udsalgsvarerne, og naturligvis blive klogere på hvordan du skal håndtere det i stedet.
Dette modul vil åbne dine øjne for, hvilke af de største og hyppigste faldgruber, du falder i – og heldigvis tydeliggøre vejen frem for dig. Det vil også ruste dig til at navigere i de mange muligheder og gøre det nemt for dig fremover at vælge (det rigtige) til – og hurtigt udpege hvad du skal gå en lang bue udenom.
Modul 4: LEVERANDØRER – vælg de rigtige leverandører og tag førertrøjen på!
Mange bliver overrasket over hvor meget andet – end lige produkterne – der skal overvejes og være med til at afgøre, hvilke leverandører du skal vælge. Det er nemlig ikke gjort med fede produkter. Slet ikke.
Leverandør modulet guider dig igennem junglen af leverandørvalg og leverandør håndtering, og giver dig en række input til, hvordan du kan håndtere dine leverandører, så de ikke bestemmer for meget i din forretning, I har nemlig ikke nødvendigvis samme interesser og mål med samarbejdet. Det får du styr på i dette modul, og den åbenbaring vil give dig en hel del frihed og motivation. Det ved jeg, for jeg har set det, mange gange før.
Du lærer hvad du SKAL forhandle om, og hvor, hvordan og hvorfor du SKAL tage føringen i forholdet til dine leverandører.
Modul 5: PLANLÆGNING – kun med planlægning og fokus kommer du i mål!
Det er nogen gange så enkelt og ‘lidt’ der skal til. Og når det gælder planlægning og fokus, er det lige præcis et af de ting, der kan gøre hele forskellen på …alt.
Fokus og planlægning er én af nøglerne til den succes du drømmer om. Fokus og planlægning sikrer at de beslutninger du tager og vælger at føre ud i forretningen, kommer til at ske – og kommer til at gøre en forskel! At de ‘sure (men ofte meget vigtige) pligter’ huskes, gøres og ikke gemmes væk.
Planlægning og fokus giver også en masse frihed, for når du kan se tingene ske, får du tid, overskud og frihed til også at fokusere på de du allerhelst vil bruge din tid på, alle de opgaver du allermest elsker, og samtidig se forretningen blomstre!
Planlægningsmodulet giver dig en række effektive værktøjer og modeller der holder dig på sporet, hver eneste dag. Også efter du har afsluttet Masterclass forløbet.