Valg af emotionel kundetype
Rådgivning: valg af emotionel kundetype
At finde og vælge virksomhedens emotionelle kundetype, er af næste åbenlyse årsager en grundlæggende disciplin, hvis man vil arbejde med emotionelle kundetyper.
Det er en strategisk vigtig proces, hvor vi drøfter én række vilkår omkring virksomheden, og analyserer os frem til hvilken kundetype din virksomhed skal fokusere på.
De Emotionelle Kundetyper er baseret på praksis, erfaringer, undersøgelser og på et solidt teoretisk fundament.
Og det er præcis den sammenhæng der skaber så overbevisende resultater!
For at forskning og teori er interessant og relevant, skal det kunne smeltes sammen med praktisk erfaring og almen viden indenfor feltet.
For når det kan det, kan vi blive konkrete og implementere det i alle områder af vores forretning – og hér brillerer de Emotionelle Kundetyper.
Kundetyperne er nemlig baseret på en effektiv blanding af teori, praksis og erfaringer.
Det betyder naturligvis, at når vi har identificeret og kortlagt din emotionelle kundetype, kan du implementere den viden der lægger til grund for de emotionelle kundetyper, og som øjeblikkeligt vil gøre en forskel for dine kunders forhold og mening om virksomhed og produkter.
Det kommer til udtryk i mange aspekter af din virksomhed:
Website design, prisstrategi, butiksindretning, annonce layout, ordvalg og opbygning af tekster, billedvalg, billedbeskæring, farvevalg og farvesammensætning.
Og hvad der et øjeblik måske synes uoverskueligt, bliver tværtimod en helt konkret guide til mange af de valg, der dagligt skal træffes.
Men når du kender din kundetype, ved du hvilket valg der er det bedste.
Kontakt mig, så vi kan starte din virksomheds rejse med de emotionelle kundetyper.
Vi starter med at identificere din emotionelle kundetype.
Send mig en mail: stine@retailrebel.dk
TFHT (Hyppocrates) – Emotionsregulering (Jantzen & Vetner) – LIMBIC – BSR Smartagent – Minerva – Identitetsfortællinger (Giddens m.fl.) og ‘Kobling af positive følelser til et bestemt brand/produkt (Dollerup).
Læs også om de emotionelle kundetyper her >>
og endnu mere kundetype fordybelse her >>